Oldalmegjelenítések száma a múlt héten

2011. május 20., péntek

Az Update halála! Férfias étkek férfiaknak


 Bizonyára észrevetted már, hogy az ételek - melyeket ajánlok - egyike sem az az álfittneszes, update-hajhász ételkonstrukció, hanem szinte mindegyik komoly embert kíván, aki szereti és élvezi az életet és bátran megbirkózik bármilyen kullináris kihívással. 

Mustáros hátszín zöldbabos lecsóval

Hozzávalók:

1 kg marhahátszín, 10 dkg füstölt szalonna, 1 nagy fej vöröshagyma, 10 dkg zöldhüvelyű bab, 20 dkg tölteni való paprika, 20 dkg paradicsom, só, őrölt bors, mustármag, őrölt erős paprika, örült kömény, 1 szál bazsalikom, ½ citrom, olaj

A marhát legalább egy nappal korábban érdemes bepácolni: némi olajat öntöttem egy lapos fenekű tálba, aztán a marhát sóztam, borsoztam, paprikáztam, az összetört mustármagba és a köménybe szinte bepaníroztam, aztán átforgattam a tálba, hogy mindegyik oldala olajos legyen.
Ennyi előkészület után jó parázsra tettem a tárcsát, kisütöttem benne a szalonnát. A töpörtyűt kivéve 10 -10 percig sütöttem a zsiradékban a hátszín két oldalát, hogy a közepe éppen csak rózsaszín legyen.
Ezt követően leöntöttem a zsír java részét, majd éppen hogy meghalványítottam rajta a karikákra vágott hagymát. Aztán fogtam a zöldbabot, és azt is átforrósítottam, de csak annyira hogy ne legyen túl puha, tehát roppanósra sütöttem. Miután ezt is kiszedtem a tárcsából, következett a karikákra vágott paprika, s mikor ez is átsült egy kissé, rátettem a szeletelt paradicsomot. Amikor már egy kis levet eresztett a lecsó, kevés citromhéjjal, pici citromlével, majd tépett bazsalikommal fűszereztem.
A marha ennyi idő alatt kissé szikkadt, ami kell is neki ahhoz, hogy hajszálvékony szeleteket lehessen vágni belőle. Testesebb vörösbor jól illik hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése