Oldalmegjelenítések száma a múlt héten

2011. május 22., vasárnap

Díjnyertes gerillachef

Az emberek többsége mostanában minden ízében kívánja a gasztronómiát. Receptekre éhesek, sztárokat akarnak látni a konyhapult mögött és közben sokan nem is gondolnak bele micsoda összetett szakmaiság áll egy-egy ilyen étel-akció mögött. De vajon hogyan indul el egy tévéchef vagy kiből lesz igazán jó gasztroforradalmár? Chef Balu - vagyis polgári nevén Bábeczky Tibor - most megmutatja mit rejt a jól kidolgozott háttér.

- Milyen múlt szükséges ahhoz, hogy valaki igazán jó gerilla chef legyen?

- Nem hiszem, hogy ahhoz, hogy valaki gerilla chef legyen vagy akár szállodai konyhavezető különböző kvalitások szükségesek szakmailag. Tanulni, tanulni, tanulni folyamatos szakmai alázattal, tisztelni a régit, figyelni az újra - én ezt vallom.



- Mit is jelent pontosan, hogy valaki gerilla chef?
- Ez amolyan underground kifejezés arra a chefre, akit nem köthetünk egyetlen étteremhez vagy szállodához sem, viszont mániákusan hajtja napi szinten a gasztronómiát legyen az akár különböző rendezvényeken való aktív részvétel, akár private chef megbízások, akár internetes alternatív megoldások.
- Ön melyiket tartja a legideálisabbnak?
- Szerintem egy chef mindenhol chef. Akkor is az voltam, amikor az ezredfordulón az olimpiai csapatnak főztem, amikor celebekkel - vagy celebeknek - főztem vagy amikor Thaiföldön vagy Izraelben dolgoztam a Hungest Hotelek valamelyikében dolgoztam. És chef vagyok most is amikor házilag készítek finomságokat, rendezvényeken mutatom meg milyen a hagyomány és a modernizmus találkozása a konyhaasztalon vagy ahogy a hamarosan induló internetes megjelenésekben is teszem.
- Hogyan látja a magyar gasztronómiát?
- Ahogy már többször említettem szerintem a legfontosabb, hogy ismerjük a múltunkat és tiszteljük azt mélyen viszont legyünk nyitottak a modernre. Folyamatosan keresem a harmóniát, a jin és jang egyensúlyát az ételekben?
- Ez azt jelenti, hogy képes lenne egy tradicionális magyar ételhez keleti ízvilágot kombinálni?
- Ez hamarosan kiderül....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése