Oldalmegjelenítések száma a múlt héten

2011. május 23., hétfő

A gerillachef filozófiája

A főzés
Csak az örömmel készített étel adhat örömet az embereknek akiknek készítem. A főzés az én szótáramban nem a kényelemről szól, nem is arról hogyan lehet a folyamatokat felgyorsítani vagy éppen kihagyni. A jó Szakács soha sem kapkod teljes figyelemmel és odaadással dolgozik, élvezi a nyersanyagok textúráját az illatokat az aromákat és követi a változásait. és a napi rutin az ezerszer ismételt mozdulatok közben is megtalálja a kielégülést és újra meg újra belefeledkezik egy csokor petrezselyem harsogó tökéletes szépségébe.

A szerelem
A szakácsművészet a régi szerelmem minden magasztos és nevetséges pillanatával együtt. Egy szerelemből leginkább a szépre emlékezem, arra ami megfogott ami a legjobban tetszett, amiért újra találkoztunk. Remélem sikerül felidéznem azokat a dolgokat. Soha nem bántam meg hogy a vendéglátást választottam. Sokáig azt hittem hogy a jó étel vagy jót enni kockázatos. Legyen szó a pasztörizálatlan tejből készült sajtról, a nyers osztrigáról vagy a szervezett bűnözésben való részvételről nekem mindig kaland az étel.

Sosem egyedül
Ha becsukom a szemem emlékezéseim képernyőjén magamat látom. A konyha közepén a szakácsaim gyűrűjében kóstolgatom az ételt hol egy két csepp citromlevet, fűszert kis vajat , tejszínt adagolok hozzá. Meg vagyok arról győződve hogy ezek teszik egyedivé a konyhámat és az ételeimet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése