Oldalmegjelenítések száma a múlt héten

2011. július 7., csütörtök

Köszönet doktor! – Avagy mi is az a CHILI?

Kórisme:
2011-ben kerültem a Chilibe, miután az előző vállalkozásom egy szélhámos miatt becsődölt. Egy ingerült délutáni beszélgetés után már nem is voltam annyira biztos, hogy itt akarok dolgozni. Az ebédlő és a csendes bárpultos, aki azzal próbálta az elfoglaltság látszatát kelteni, hogy ismételten letörölte a pultot, azt a képet sugallta, hogy nem történik semmi.
A Doki kedves volt velem, mindenképp beszélni akart velem és teljes erővel igyekezett meggyőzni arról, hogy én áljak a kormányrúdnál. A konyha kicsinek bizonyult. Az interjú azzal zárult, hogy nézzek is széjjel, hogy miről is szól az egész. Azzal az eltökélt szándékkal hagytam el az éttermet, hogy nem fogadom el az állást.
A túláradó lelkesedés és a szakmában eltöltött 25 év megtanított arra, hogy bizonytalanságot érezzek. „Nem vállalom” – közöltem a párommal. De ő minden áron az új formámban szeretet volna látni. „Megőrültél, tökre le vagyunk égve! Gyere, menjünk el! Legalább eszünk egy jót, attól nem kell elvállalnod a munkát!” És teljesen belezúgtam a Chilibe, valami bekattant nálam. Mielőtt ettünk volna már tudtam, hogy imádni fogom. A menün olyan ételek szerepeltek, ami a gyermekkori emlékeket ébresztet bennem. Teljesen megfeledkeztem magamról. Azóta sem bántam meg, hogy így döntöttem.
Hadd jegyezzem meg, hogy nem az én nevemhez fűződik a Chili létrehozása, de kétség kívül bízom abban, hogy teljesül egy álmom. Egy olyan helyről álmodozom, ahol friss kézzel darált tatár bifszteket, friss alapanyagokból főzhetek.
A diétájukban szünetet tartó divatmodellek és azok a vendéglőbe járó emberek, akiknek a tökük is tele van azzal, hogy aprócska adagok egy óriás tányéron alacsony zsírtartalmú marhaságokkal. Ezzel szemben, ahová beülhetnek anélkül, hogy ki kéne öltözniük, ahol ellazulhatnak, ahol nem kell halkan beszélni, ahol felönthetsz a garatra és egyáltalán jól érezhetik magukat.
A Chiliben mindenkit egyformán kezelünk, ha gyönyörű vagy, vagy híres akkor is extra kedvesek szeretnénk lenni hozzád. Tényleg! DE akkor is ki kell várni a sorod. Ugyanúgy össze leszel zsúfolva a többi vendéggel, mint mások. Ugyanolyan modorban fogok veled beszélni, mint másokkal. Vagyis mintha a sógorom lennél.
Hogyha ránk találtál és elhaladtál az üzletünk előtt, valószínűleg szereted a jó kaját, amit készítek.
  

Akkor közénk tartozol!

A Chili és a szenvedély
„Séfként, mint észreveheted, hogy figyelmem általában nemcsak az ételekre terjed ki. Én mindig mély gyanakvással fogadok minden olyan szakácsot, aki nem rajong a szex, a zene, a filmek, az italok és egyáltalán az ÉLET iránt.
Néhány évvel ezelőtt barátaimmal vacsoráztam az ország legjobb éttermében. A rengeteg ízletes, de steril fogás után hátradőltünk és megállapítottuk, hogy furcsa módon kielégítetlenek maradtunk. Hangosan el is tűnődtem, hogy mi is lehet ennek az oka. Szerintem a szakács úgy főzött, mint akinek életében nem volt része egy alapos dugásban.”
Üdvözlettel:
                      Chef Balu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése