Oldalmegjelenítések száma a múlt héten

2011. december 11., vasárnap

KARÁCSONYI GASZTOKATASZTRÓFÁK

MOTTÓ:
        „Fázik a veréb, letörik a szárnya,
          Fázik a kabátom,
          A karácsonyi készülődést nagyon utálom!”

KEDVES BARÁTAIM!

         Nektek köszönhetően már tudom, hogy másoknak sem könnyebb. Még a legaprólékosabban kitervelt, a legtökéletesebb megszervezett karácsonyba is becsúszhat egy-egy apró hiba. Leég a fa, elfelejtünk ajándékot venni a nővérünk férfiának, a gyerek a béna társasjáték láttán nem hisz többé a Jézuskában, visszakapjuk unokatestvérünktől a ronda kötött pulcsit, amit tavaly a nagyi adott neki, vagy éppen elrontjuk a karácsonyi vacsorát.
        „A férjem főzött, bográcsban készítette elő a halászlevet – meséli karácsonyi kalandját Barbara egy kolléganőm. – Én ledőltem, és el is aludtam. Kb. 1 óra múlva álomittasan, kivánszorogtam a konyhába, és megláttam a csatateret. Felment bennem a pumpa. A konyhába senki, csak a véres kések, asztalra tapadt pikkelyek, mosatlan edények és egy nagy tál tele undorító, büdös lével. Felkaptam és kiöntöttem a mosogatóba. Abban a pillanatban belép a férjem, rám mosolyog, és a halászlét keresi. – Én nem láttam – mondom vészjóslóan -, csak ezt a hatalmas kupit és a szörnyű mosogatólét, amit kiöntöttem. – Na, lehervadt a mosoly az arcáról! – Az volt a halászlé. Egy órán átpasszíroztam – mondta, mélyről, halkan.”
        A levesre persze nemcsak főzés, de tálalás közben sem árt vigyázni. Legalábbis ezt a tanulságot szűrhetjük le az alábbi történetből. Meg persze a munkamegosztásnak is, vannak sötét oldalai is. „Azon a karácsonyon nagyon ki akartam tenni magamért, ezért kacsalevessel készültem. Min azt hittük, hogy a másik fogja. Kacsaleves a földön, levesestál darabokban, anyám a könnyeivel küszköd. Megfogattam, hogy egy nőnél több nem lehet a konyhámban.”
         A kacsa egyébként is veszélyes madár, a szomszédom családja órákig nyammogott egy öreg darabon szenteste. Józsi barátom pedig 24 – én délután szembesült vele, hogy véletlenül egész madarat vásárolt. Megpróbálta kibelezni, aztán hányt.
        Abban az évben a nagynéném volt a soros, aki a ponty mellé rendhagyó módon rozmaringos báránycombot készített. Egész éjjel egymást váltottuk a fürdőszobában. Később kiderült, hogy így járt a család minden tagja. Azóta nem hagyjuk, hogy bárki bárányt süssön a pulyka helyett.”
        Nem mintha a pulykával ne lehetne gond. Ha töltött már a madár felett órákat egy szemöldökcsipesszel, hogy megszabaduljon a makacs tolltoktól, vagy próbálta már sikertelenül betömni az állatott a sütőbe, akkor nincs mit magyarázni. „Anyám sütés közben felgyújtotta a pulykát. Apu kikapta a sütőből, a pultra dobta és a kamrából kirántott tűzoltó készülékkel lefújta. Sajnos az egész pult úszott a habban, ahogy a saláta, a krumpli, a ponty és a bejgli is. Persze a nagyapám még így is mindent meg akart kóstolni.”
        Mélyhűtött pizza – evésbe torkollott az unokahúgom barátjának első koleszes karácsonya is, ahol a srácok másfél órán sütötték életük első pulykáját. Sajnos előtte elfelejtették felengedni a mélyhűtött madarat.
         A halat úgy tűnik nehezebb elrontani. A fullasztó szálkákon, a nehezen olvadó 4 kg-os lazacokon és a még megsajnált ficánkoló pontyokon kívül nem sok szívszorító történet tapad hozzájuk. Esetleg az, amikor a látási problémákkal küzdő nagyi a súrolószerbe panírozza a pontyot, de ez gyorsan kiderül a habzó halról. A zsemlemorzsa felcserélése a grízzel viszont csak a kóstolás után derül ki. Állítólag nem jó élmény.
        Ha minden összejön és jóllakik a család, a sütik még akkor is, még megkeseríthetik az estét. A lapos torta és a kék M&M’S – és muffin még bőven belefér a családi idillbe, de mákkal teletömött, így szanaszét szakadt bejglit már nehezebb feltálalni. Ahogy egy fél téglát is. „Nem sikerült kimérni, és valahogy fél kg. Liszt helyett a dupláját tettem a bejgli tésztájába. Persze nem tűnt fel, hogy valami nem stimmel. Így lett karácsonyra egy csodás kőszobrunk, bejgli néven. A tölteléket kikotortuk”
        Nálunk ritkán akadt gond a sütivel, kivéve amikor, először gyártottam a családomnak trüffelt. Ha ön is próbálkozik vele éppen csak egy csipet chilit, rakjon a csokimasszába, és azt se adja oda egy háromévesnek!!!





Jó készülődést
                        ÜDV:
                                       CHEF BALU

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése