Oldalmegjelenítések száma a múlt héten

2012. július 22., vasárnap

„PECHES EMBER NE MENJEN A JÉGRE, AHOGY FALUSI GYEREK MEG NE GIZDULJON FŐLEG HA OLY EGYSZERŰ, MINT A BARLANGRAJZ”


Üdv barátaim!
Elnézéseteket kérve kisebb szünet után itt jelentkezem a blogon, amit remélem, elolvastok, és ha tetszik, majd követitek is. Kis szellemi táplálékot meg némi jó bort magamhoz véve, sok- sok anekdotát, emléket felidézve fogadjátok szeretettel



A LEGJOBB ÉTTEREM


         Emlékezzetek vissza! Régen, amikor étteremben vacsoráztatok, az egy kellemes élmény volt.
         Valaki más főzött, kiszolgálták, és mikor befejezted, rendet tettek helyetted. Neked csak rágnod, nyelned, és végül fizetned kellett.
         Ma nem így van. Úgy érzed magad, mint egy kísérleti patkány, akit minden esetben keresztülzavarnak egy útvesztőn, ha be akar kapni egy darab sajtot:
-        Jó estét kívánok – mondja a főpincér – Asztal 4 személyre?
-        Köszönöm szépen, igen.
-        Dohányzó vagy nem dohányzó?
-        Nem dohányzó
-        Benn, vagy a kerthelyiségben?
-        Gondolom, benn lenne a legjobb.
-        Igenis, uram. Hol szeretne ülni? Az ebédlőben, a mellette lévő verandán, vagy a különteremben?
-        Hadd gondolkozzam!
-        Tudok adni önöknek egy ragyogó asztalt a verandán nagyon szép kilátással.
-        Nagyszerű – és mi követtük őt.
-        Na, hol szeretnénk ülni? Kilátással a golfpályára? Kilátással a tóra vagy a hegyekre?
-        Amelyiket maga ajánlja.
Gondoltam, hadd döntsön ő is valamiben. Leültetett bennünket, nem tudtuk, milyen kilátással, mert kinn amúgy is tök sötét volt.
Ekkor megjelent egy fiatalember – jobban öltözve, mint bármelyikünk – és bemutatkozott.
-        Jó estét kívánok, a nevem Robert, és én leszek a pincérjük ma este. Szeretnének maguknak néhány percet, mielőtt rendelnek?
-        Nem szükséges – mondom neki -, én csak egy amolyan „hús és krumpli” pasi vagyok – szóval kérek egy marhasültet egybesült krumplival?
-        Leves vagy saláta?
-        Saláta
-        Van vegyes salátánk, cézár saláta, Oliva-saláta, babsaláta…
-        Vegyes salátát kérek.
-        Ahogy parancsolja, uram. Salátaöntetet?
Nem akartam dönteni.
-        Amilyen van, jó lesz.
-        Van francia, olasz, krémsajt…
-        Lepjen meg vele, hozzon, amit jónak lát!
-        Az olasz a mi specialitásunk. Jó lesz?
-        Ja – mondtam olyan kurtán, ahogy csak tőlem tellett. Elegem volt az udvariaskodásból.
-        És hogyan kívánja a sültkumplit?
-        Csak hozza úgy, ahogy van, nem kell hozzá semmi.
-        Nem kell vaj vagy tejföl?
-        Nem.
-        Talán chives vagy darált sült szalonna?
-        Nem. Mondja, ért maga magyarul? Nem akarok semmit hozzá, csak hozza a marhasültet és a sült krumplit!
-        A 15 vagy a 25 dekás sültet szeretné?
-        Bármelyiket.
-        Hogy kívánja elkészítve: félig sülten, közepesen sülten vagy teljesen átsütve?
-        Ide figyelj, Robi, kezdem elveszíteni a türelmemet…
-        Akkor most már csak a körítésekről – párolt brokkoli, kukorica, sárgarépa?
Nem bírtam tovább, felálltam, ledobtam a szalvétámat.
-        Hol, akarod ezt elintézni? Itt vagy menjünk ki?!
-        Nekem mindegy, uram… a parkolóhelyen, a hátsó udvaron vagy az utcán..?”
-        Rögtön, itt helyben!
Megpróbáltam behúzni egyet. Kecsesen elhajolt, és egy jobb egyenessel válaszolt, pontosan a bal szemem alá. Ez volt az első eset, amikor nem ajánlott fel nekem választékot.
Félik eszméletlenül visszaestem a székembe. Hallottam, hogy a főpincér csúnyán leteremti Robertet. Éreztem, hogy valaki meglazítja a nyakkendőmet. A főpincér sokszorosan bocsánatot kér és megkérdezi, hogy hívja-e a mentőket?
-        Nem, nem… csak adjon egy pohár vizet, mindjárt jobban leszek.
-        Igenis, uram! Milyet szeretne? Import kristályvizet, vagy szódavizet egy szelet citrommal ízesítve?
Mi ebből a tanulság? „ Nem a damasztabrosznál és az ezüst készletnél kezdődik a csúcsgasztronómia, hanem a nyersanyag minőségénél.
Nem az a lényeg, hogy méregdrága atlantai rombuszhalat, iráni kaviárt, francia libamájat vagy szarvasgombát adják el dúsgazdag embereknek.
         Nem akarok a gazdag emberek vendéglőse lenni. Nálam a krumpli is lehet is főszereplő, közönséges alapanyagokból is lehet kiemelkedőt kreálni.
         Különösen, ha az ember maga ülteti el a palántát és türelemmel ápolja, és nem engedek be tömegárut a konyhámba”




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése